Никола Стоянов: 10 от 10 автомобила в Европа ще имат части, произведени в България

Досега България се гордееше, че в 9 от 10 автомобила в Европа има части, произведени в нашата страна. Съвсем скоро ще можем да кажем, че във всеки европейски автомобил има български елементи, защото имаме потвърждение от нов инвеститор, който е глобален производител в автомобилната индустрия. Това съобщи министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов по време на Семинар за новопостъпили членове на чуждестранния дипломатически корпус в България, организиран от Дипломатическия институт към Министерството на външните работи.

Икономическият министър изтъкна пред чуждестранните дипломати, че България е много атрактивно място за инвестиции - трета в света по ИТ специалисти на глава от населението и в топ 10 на страните с високообразовани софтуерни инженери в Европа. „Надявам се заедно да работим по много проекти. България е в много важен момент от своето развитие и бих казал ключов за привличането на чужди инвестиции“, категоричен бе той.

В заключение министър Стоянов пожела успех на дипломатите и заяви, че врата му е винаги отворена за тях и представителите на бизнеса от техните страни.

 

 

 

Как да повишим онлайн продажбите си

Собствениците на онлайн магазини вече могат да се възползват от предимствата на технологии, характерни за мобилните комуникации, като пуш нотификациите. Този мощен инструмент за ангажиране на вниманието може значително да увеличи интереса на потребителите към даден сайт или приложение и да стимулира регулярното използване и по-честите покупки. Той обаче до скоро не беше достъпен за онлайн магазини.

Това се променя с появата на новата, изцяло разработена в България платформа BeyondCart, която може да превърне всеки онлайн магазин, създаден с Woo Commerce, в пълноценно мобилно приложение. В добавка тя може да интегрира в електронния магазин и разнообразни функции, характерни за смартфоните, както и да добави мощни възможности за анализ на потребителското поведение. Ето и някои от най-интересните функционалности:

Пуш нотификациите

са технология за ангажиране на потребителите и увеличаване процента на конверсиите, която ако бъде използвана от онлайн магазин, може да доведе до регистриране на много повече продажби. BeyondCart предоставя възможност за изпращане на неограничен брой таргетирани пуш съобщения, които са напълно безплатни. По този начин онлайн магазините могат да спестят голяма част от разходите си за ретагретиране. Чрез тях може да се стимулира аудиторията със специални отстъпки и промоции, както и да се създаде по-висок интерес към даден продукт.

Таблото за управление и анализ на данните

от своя страна показва в детайли резултатите от продажбите и информация за потребителското поведение, генерирани през мобилното приложение. От него собственикът на един онлайн магазин може да извлече важна информация относно продуктите, които даден потребител е разглеждал и закупил, както и тези, които е запазил за по-късно или е забравил в количката си за пазаруване.

Благодарение на мощната си технология таблото за управление и анализ на данните на BeyondCart разполага с различни филтри и категории, позволяващи сегментиране на различни групи от клиенти. Този тип сегментация е полезна, защото чрез нея могат да бъдат таргетирани съобщения до определени потребители, ангажирайки тяхното внимание.

Пуш нотификации плюс анализ на данни

Комбинацията между описаните две функционалности дава множество нови възможности. Чрез иновативната си технология системата на BeyondCart помага на всеки онлайн магазин

да изпраща правилно таргетирани съобщения чрез пуш нотификации, базирани на анализите и в подходящото време.

Допълнителни функционалности

  1. Забравени колички - в системата има модул за забравени колички, който следи дали

потребителите не оставят нещо в количката си, след което автоматично ретаргетира с пуш

нотификации.

  1. Лесен дизайн на принципа “Drag and Drop”.
  2. Simple Checkout Process - попълване на информацията за контакт автоматично.
  3. Директна интеграция със Спиди и Еконт.

Никола Стоянов: Стартират германски инвестиции у нас, които ще разкрият 3 500 нови работни места

Стартират инвестиционни проекти в областта на производството на автомобилни компоненти и в областта на информационните и комуникационните технологии, които след успешно реализиране, ще създадат близо 3500 нови работни места в България. Това стана ясно след срещи на министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов с компании от Бавария.

Компания в областта на автомобилостроенето до няколко месеца стартира своя проект в България. Това бе потвърдено по време на срещата им с министър Стоянов в тяхната централа. Те произвеждат компоненти и работят с някои от най-големите автомобилни производители в света. Министър Стоянов акцентира, че през последното десетилетие автомобилният сектор се развива бързо в България и редица чуждестранни компании инвестират в него. Към момента близо 70 хил. души са заети в тази индустрия, а общо 270 компании работят в сектора у нас. „Можете да разчитате на пълна подкрепа от държавата през целия период на планиране и реализиране на вашата инвестиция“, подчерта министър Стоянов, който отправи покана разговорите да продължат в нашата страна.

Министър Стоянов бе гост и в централата на един от най-големите автобусни превозвачи в Европа – „FlixBus“. През 2021 г. баварската компания избра България за разкриването на своя „Knowledge Hub Sofia“ – експертен център на компанията с дейности от ИТ и дигитализация до маркетинг и счетоводство. „Изключително сме доволни от инвестицията си в България и от таланта на българските ИТ специалисти. Именно кадрите в страната ви бяха сред водещите причини да ви изберем“, подчертаха от ръководството на „FlixBus“. Предвижда се Центърът да наеме 250 висококвалифицирани специалисти, като към момента са назначени около 60. „България полага целенасочени усилия за привличането именно на инвестиции като вашата, които дават добавена стойност и са двигател за повишаване на конкурентостта и доходите на хората“, подчерта министър Стоянов. Той посочи още, че се радва, че в конкуренция с 6 други държави, баварската компания е избрала страната ни и допълни, че във всеки момент вратата му е отворена за обсъждане на текущи проблеми или планове за ново разширяване у нас.

Възможностите за инвестиции в България бяха представени на среща на министър Никола Стоянов и с Фондацията на фамилния бизнес в Германия. Страната ни е все по-атрактивна локация за инвестиции, стана ясно по време на срещата. Множество германски компании, поради предизвикателствата от войната и ковид-пандемията търсят по-близка локация на техните производства до основните им пазари в Европа. Същевременно редица фирми от Германия вече са избрали страната ни и споделят положителен опит. Сред тях са FESTO, Würth, Ottobock SE, Liebherr и др. „България работи последователно, за да отговори на вашия интерес, но страната ни днес търси инвеститори, които не просто разкриват нови места, но които ще са двигател на растеж за следващите години“, каза министър Стоянов и подчерта, че приоритет за правителството е вдигането на доходите на хората, в това число чрез привличане на работодатели, които ще предлагат конкурентно възнаграждение. Според него стимули от държавата вече не трябва да се дават за брой работни места, а за качеството им.

Министър Стоянов представи и българските индустриални зони като локации с добавена стойност за нови инвестиции. Той акцентира и на подготвяните промени в инвестиционния процес в България, в това число и с нов Закон за инвестициите. „Всеки стратегически инвеститор у нас ще получи пълното съдействие на институциите, за да премине през всички административни процедури максимално бързо“, категоричен бе министър Стоянов.

Фондацията на фамилния бизнес обхваща над 500 семейни компании със среден оборот 1.6 млрд. евро на година и среден брой на заетите 7 000 работника за всяка компания. Повечето от тези дружества са разположени в Северен Рейн-Вестфалия, следвани от Баден-Вюртемберг и Бавария. Повече от половината от големите семейни предприятия се намират в производствения сектор.

Как да се предпазим по време на гръмотевична буря

Когато синоптиците предупредят за силни гръмотевични бури, трябва да останем на закрито, да избягваме разходките в паркове и в открити пространства, за да не се случват такива фатални инциденти. Това заяви Татяна Попова - експерт по мълниезащита. Ето какви съвети даде още тя:

"Изключвайте мобилните си телефони. Не отваряйте чадъри и не заставайте под дървета. Те ще ви предпазят от дъжда, но той не е толкова опасен, колкото мълнията. Трябва да седи далеч от дърветата и да не се скупчваме на групи по много хора, тъй като вероятността от поражения е по-голяма. Де не стои също и до метални стълбове, високи паметници".

По думите на Попова, периодът на мълниите става все по-голям. Преди години мълнии имаше основно през лятото, сега обаче е краят на септември и гръмотевичните бури продължават да атакуват. А причината за това е глобалното затопляне.

Какви са причините при вчерашната силна буря в София мълния да удари четирима души в градинката при църквата "Свети Никола" между ул. "Пиротска" и "Опълченска - в "Денят започва" разговаряхме и с експерта по мълниезащита Радослав Калчев. Вижте какво каза той.

Източник: БНТ

Снимка: Pixabay.com

Министър Никола Стоянов представи възможностите за инвестиции в България

Министърът на икономиката и индустрията на Република България Никола Стоянов бе официален гост в централата на германската компания „Адидас“. Той разговаря с изпълнителния директор на компанията Каспър Рорщед и представи възможностите за инвестиции в страната ни.

„Адидас“ имат интерес към локации, които могат да дадат добавена стойност в развитието им на дигитални продукти и технологии. Министър Никола Стоянов акцентира на постиженията на България в сектора и представи част от чуждите компании, които вече оперират у нас. По думите му България е трета в света по ИТ специалисти на глава от населението и в топ 10 на страните с високообразовани софтуерни инженери в Европа, чийто брой е достигнал над 50 хил. души през 2021 г., а общият брой на заетите в ИКТ сектора надхвърля 200 хил. души.

„България има интерес от привличането на инвеститори, които ще дадат добавена стойност на българската икономика. „Адидас“ е бранд, който говори сам за себе си и аз съм сигурен, че страната ни може да предложи много възможности, ако се доверите и инвестирате в България“, подчерта министър Стоянов. Той представи и възможностите на първия технологичен парк в България – София Тех Парк като подходящо място за локация на нов проект на „Адидас“ в България.

Двете страни се договориха разговорите да продължат в България, като още следващия месец делегация на спортния производител ще бъде на посещение в страната ни. Ръководството на компанията сподели отличните си впечатления от България като извор на таланти в сферата на ИКТ, дигитализацията и иновациите и не скри сериозния си интерес към възможностите за инвестиции у нас.

КЕВР : До 30.09 „Топлофикация София“ ЕАД да представи график за погасяване на задълженията към „Булгаргаз“

В срок до 30.09.2022 г. „Топлофикация София“ ЕАД трябва да представи в КЕВР график за погасяване на задълженията към „Булгаргаз“ ЕАД и да информира за всички действия, които предприема за подобряване на финансовото си състояние.

В същия срок регулаторът очаква да получи точна справка за размера на заплатените просрочени задължения към „Булгаргаз“ ЕАД към 20.08.2022 г., както и за размера на текущите задължения към „Булгаргаз“ ЕАД към 31.08.2022 г.

Топлофикация София“ ЕАД трябва да информира Комисията дали се предвиждат доставки на природен газ за производството на топлинна и електрическа енергия.  

Тези задължителни предписания дава енергийният регулатор в приетия на 19.09.2022 г. доклад за извършената извънредна проверка на „Топлофикация София“ ЕАД. Тя беше назначена след получено писмо от ръководството на „Булгаргаз“ ЕАД за високата задлъжнялост на топлофикационното дружество за извършени доставки на природен газ. Общественият доставчик сигнализира, че към 18.07.2022 г. просрочените задължения на топлофикационното дружество по договора за доставка са в размер на 328 млн. лв. и този непогасен дълг поставя газовото дружество в тежка финансова ситуация. Съществува реален риск за енергийната сигурност на страната, тъй като натрупаните задължения създават ликвидна криза и „Булгаргаз“ ще бъде затруднен да осигури необходимите средства, за да гарантира доставките по договорите с останалите си клиенти, се посочва в писмото до КЕВР.

В хода на проверката регулаторът извърши подробен анализ на приходите и разходите на дружеството с цел да бъдат установени причините за високата задлъжнялост на „Топлофикация София към „Булгаргаз“ през изминалия ценови период 1.07.2021 г.- 30.06.2022 г. За изясняване на причините Комисията изиска от „Топлофикация София“ цялата документация и пълен анализ на паричните потоци с всички видове постъпления и плащания, за всеки месец през посочения период : приходи от продажба на топлинна енергия ; приходи от продажба на електрическа енергия на свободния пазар ; отчетни разходи за закупуване на природен газ по месеци за периода 01.07.2021 г. – 30.06.2022 г. ; реално начислени и събрани постъпления от продажба на електрическа енергия и от продажба на топлинна енергия.

От предоставените данни става ясно, че за периода 01.07.2021 г. - 30.06.2022 г. „Топлофикация София“ е реализирала приходи от продажба на електрическа енергия на свободен пазар в размер на 327 млн.лв. От продажба на топлинна енергия дружеството е получило 380 млн. лв. За едногодишния период „Булгаргаз“ е доставил на „Топлофикация София“ ЕАД 7 821 189 MWh природен газ като разходите на дружеството за тези количества са в размер на 911 млн. лв.

Комисията изиска допълнително справки с данни към 1.07.2022 г. относно : размера на задълженията на клиенти към дружеството - за топлинна енергия за битови и небитови нужди ; задължения на „Топлофикация София“ ЕАД към доставчици на природен газ – текущи и по споразумения ; фактурирани количества природен газ за периода 01.07.2021 г. – 30.06.2022 г., като се посочат помесечно и общо плащанията към „Булгаргаз“ ЕАД. В изпратеното писмо Комисията настоява за анализ на причините за възникване на последното текущо задължение в рамките на периода 01.07.2021 г. – 30.06.2022 г. към „Булгаргаз“ ЕАД.

Към 30.06.2021 г. текущите задължения на „Топлофикация София“ за природен газ по споразумения с БЕХ са били в размер на 711 млн. лв., а към „Булгаргаз“ - 86 млн.лв. с ДДС, се посочва в доклада на Комисията въз основа на получените данни. Една година по-късно - към 30.06.2022 г. текущите задължения на дружеството достигат съответно 909 млн. лв. с ДДС - по споразумения с БЕХ, и 273 млн.лв. с ДДС - към „Булгаргаз“. Това показва, че през регулаторния период 1.07.2021 – 30.06.2022 г. дългът на „Топлофикация София“ към „Булгаргаз“ ЕАД е нараснал със 187 млн. лв. В доклада обаче се уточнява, че дългът на дружеството всъщност е нараснал общо с 394 млн. лв, в резултат на извършени две цесии между „Булгаргаз“ и БЕХ ЕАД на обща стойност 206 млн. лв. Те също би следвало да бъдат отчетени в нарастването на дълга на дружеството, тъй като представляват цедирани, а не погасени задължения.

Същевременно в резултат на повишените борсови цени „Топлофикация София“ ЕАД отчита с 219,4 млн. лв. повече приходи от продажба на електрическа енергия по свободно договорени цени, или с близо 263,3 млн. лв. с ДДС. Начислените суми (главници) през периода от страна на „Булгаргаз“ ЕАД за природен газ, с пренос, достъп и акциз, са в размер на 1 084,9 млн. лв. с ДДС, след приспадане на държавни компенсации в размер на 196,6 млн. лв. Начислените задължения за периода са в размер на 888,3 млн. лв. с ДДС, което е близо с 440,5 млн. лв. с ДДС повече спрямо заложеното в ценообразуването.

С ценовото си решение от 1.07.2021 г. регулаторът е утвърдил на „Топлофикация София“ разходи от 127,1 млн. лв. за закупуване на квоти за емисии парникови газове. В същото време дружеството е платило за емисии общо 220,7 млн. лв. - с 93,6 млн. лв. повече. С решението технологичните разходи по преноса на топлинна енергия са намалени с 360 000 MWh, което намалява и годишните приходи с 35,4 млн. лв. (42,5 млн. лв. с ДДС). Намалени са и разходите за персонал на дружеството. Като икономически обосновани са приети разходи от 53,6 млн. лв., а извършените от дружеството са на стойност 78,3 млн. лв. - с 24,7 млн. лв. повече от признатите от КЕВР.

В доклада на Комисията е направен извод, че за проверявания период 01.07.2021 г.- 30.06.2022 г. „Топлофикация София“ ЕАД не е нарушила издадената й лицензия за дейността „производство на електрическа и топлинна енергия“.

След извършен анализ на предоставената информация Комисията счита, че натрупването на дълга към „Булгаргаз“ ЕАД през периода е следствие на безпрецедентния ръст на цените през изминалия ценови период, както и на някои регулаторни фактори. Причината дружеството да не може да покрие този дълг са значително нарасналите разходи за закупуване на природен газ и емисии парникови газове, въпреки че през периода са получени по-високи приходи от борсови продажби на електроенергия, включително и постъпления от извънлицензионна дейност (дялово разпределение, постъпления от съдебни вземания, предоставяне на услуги и др.).

В изпълнение на своите законови задължения, освен заложените годишни планови проверки, регулаторът ще продължи да извършва и извънредни проверки, при възникване на проблеми от обществена значимост и при постъпили сигнали.

Като държавен орган, работещ изцяло в обществен интерес и в условия на публичност и прозрачност, Комисията и занапред ще предоставя изчерпателна информация за извършваните проверки и за резултатите от тях.

Източник: КЕВР

Никола Стоянов: 74% от компаниите използват природен газ

Седемдесет и четири процента от компаниите у нас използват природен газ, а само 37% могат да го заменят с алтернативно гориво. Това съобщи министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов при откриването на специализираното изложение „MachTech & InnoTech Expo 2022“. Данните са от анкета с българските предприятия, проведена от министерството през август, която цели да даде актуална картина на нуждите на бизнеса.

От проведеното допитване става ясно още, че 60% от фирмите не могат да намалят обемите на консумация на природния газ. “Тези данни още веднъж показват колко е важна диверсификацията и осигуряването на най-добри цени на енергийните източници преди зимния сезон“, заяви Никола Стоянов.

Министър Стоянов поздрави участниците в изложението и посочи, че за 2021 г. износът на българските компании, работещи в машиностроителния сектор, надхвърля 4 млрд. лева. „70% от продукцията в отрасъла се изнася за държави в Европа, което е ясен знак, че българските фирми са силно конкурентни на световните пазари“, съобщи още Стоянов. По думите му, секторът е с висока добавена стойност и българската държава полага всички усилия, за да подобри бизнес средата у нас.

След официалното откриване министър Стоянов разгледа изложбените щандове, където представители на български и международни фирми го запознаха със своята дейност и производство.

Изложението „MachTech & InnoTech Expo 2022“ се провежда за 13-и път и тази година събира на едно място над 130 компании. В рамките на 4 дни, от днес до 16 септември, на площ от 10 000 кв.м. ще бъдат представени 250 световни бранда от Германия, Чехия, Австрия, Италия, Турция, Румъния, Китай и др.

Шишков: Извадихме големите инфраструктурни обекти от икономическата кома

„Последните няколко дни направихме плащане за големите инфраструктурни обекти и ги извадихме от икономическата кома, в която бяха изпаднали. На практика строителството е възстановено, ако искате може да го наречем и втора първа копка.“

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по време на инспекция на строителството на третия участък на автомагистрала „Хемус“. В проверката участваха и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов, председателят на УС на АПИ инж. Иво Иванов и изпълнителният директор на „Автомагистрали“ ЕАД инж. Иван Станчев.

Министърът нарече „идиотия“ досегашното отношение към строителството на аутобана. И обясни, че на практика е загубено много време, в което не само че се е строяло с много бавни темпове, но и е трябвало да бъдат направени изменения в проектната документация, които все още не са готови. 

„За няколко от мостовите съоръжения се е стигнало до извода, че проектът трябва да бъде променен така, че да бъде по-удачно съгласно съществуващия терен, в което няма нищо лошо”, каза Шишков. „Лошото е, че се е загубило изключително много време, а аз съм изключително чувствителен на тема не само качество, но и на тема срокове“, допълни той.

Министърът съобщи, че ще поиска да бъде направена много точна сметка това забавяне колко ще бъде във времето и до какво ще доведе.

„Това, за което можете да разчитате на новото ръководство и на МРРБ, и на „Автомагистрали“ ЕАД е, че тези затлачени проекти ще бъдат максимално бързо разгледани и ако всичко е наред ще бъдат одобрени, така че да не се пречи на сроковете за изпълнение на строителството“, беше категоричен Шишков.

По думите му в края на третия участък на АМ „Хемус“ – при пътния възел с пътя Плевен - Ловеч на практика свършва разрешението за строеж на магистрала  „Хемус“ и „истинското строителство“ на аутобана.

„Истината е тази – магистрала „Хемус“ се строи до тук. Зад нас, на около 200-300 м, започва този хаос, който намерихме в изграждането на „Хемус“ – незаконното строителство на четвърти и пети участък и истинската строителна илюзия на седми и осми участък, за които няма и трасе“, подчерта регионалният министър.

Той беше категоричен, че има решение как да бъде оправено всяко нещо, намерено още в предишния служебен кабинет, и изтъкна, че вече е финализирано отчуждаването на имотите за четвърти и пети участък. Архитект Шишков съобщи и че вече са публикувани за обществено обсъждане промени в Закона за устройство на територията, с които да бъдат обявени за търпими допуснатите незаконни строежи чрез инхаус по времето на ГЕРБ.

„Надявам се следващото Народно събрание да одобри този текст на промени или подобен на него, за да може да се продължи магистрала „Хемус“, каза още Шишков. И обеща на строителите да бъдат проверявани всеки ден, както това се прави по отношение на изпълнителя на интерконектора.

Министърът посочи, че ситуацията с изоставените съоръжения по участъците в строеж на магистралата все още не е критична, но е на ръба да стане такава. Затова ще поиска от изпълнителите да направят ясен график на строителството.

След проверката министърът съобщи две добри новини – едната, че участъкът от АМ „Хемус“ между Буховци и Белокопитово ще бъде пуснат за движение до края на месеца или началото на октомври. И другата – от днес за движение вече е пуснат тунел „Ечемишка“, който беше в дълъг ремонт.

Ето кои са най-добрите работодатели на България за 2022

Обявиха победителите във водещите награди за най-добър работодател на България – Career Show Awards 2022. Победителите бяха отличени сред 457 кандидатури, разпределени в над 70 категории, открояващи работата на компаниите у нас.

Отличието “Най-добър работодател” грабна компанията SiteGround. А единствената категория, в която победителят се определя от публиката - “Работодател на публиката” - за втора поредна година печели Лидл България.

Career Show Awards са водещите награди за най-добър работодател, които отличават най-забележителните успехи на компаниите в сферата на работодателската марка и човешките ресурси. Компаниите кандидатстват за награда в различни категории със своите стратегии за привличане, обучение, управление и развитие на таланти. През тази година Career Show Awards добави нова група категории “Управление и екипи”, които отличават личния принос на представители на фирмите. Призът за “Изпълнителен директор” бе връчен на Тони Макмъри за работата му в Ingram Micro Bulgaria, а Recruiter за 2022 година е Калина Вълчева от Ocado Technology. “За четвърта поред година Career Show Awards дава гласност на прогреса в развитието на работната среда в България. С всяко издание виждаме все по-големи инвестиции и иновации в сферата на човешките ресурси и грижата за екипите на компаниите. Искам да поздравя всички победители за блестящото представяне и успеха да бъдат първи сред рекордните 457 кандидатури през тази година. Успешните примери и практики изграждат конкурентна среда за работа и доказват прогреса на работодателите в България. Радваме се, че успяваме да бъдем платформата, която награждава добрите стратегии за грижа за служителите.”, споделя Симона Харизанова, съосновател на Career Show.

Победителите в Career Show Awards се определят от оценките на престижно жури, в което влизат признати професионалисти и обществени личности от различни сфери. Сред членовете на журито и тази година бяха доказани имена като инж. Васил Велев, Росен Плевнелиев, изпълнителния директор на WWF България Веселина Кавръкова, психолога Ани Владимирова и др.

Всички кандидатури и оценки на журито са публикувани и остават публични, с което организаторите гарантират прозрачността на конкурса. Всички победители в Career Show Awards 2022 можете да видите тук: careershow.bg/awards/winners/

С най-добрите работодатели на България ще можете да се срещнете по време на кариерното експо за квалифицирани кадри Career Show 2022. Събитието ще се проведе на 20 септември в Sofia Event Center, мол Парадайс, и на 21 септември онлайн. Участието в събитието е напълно безплатно след задължителна регистрация на: careershow.bg/register/

 

Средният осигурителен доход у нас за юли е 1292,87 лева

Националният осигурителен институт обявява, че размерът на средния осигурителен доход за страната за месец юли 2022 г. е 1292,87 лв. Средномесечният осигурителен доход за страната за периода от 01.08.2021 г. до 31.07.2022 г. е 1226,00 лв.

Определеният средномесечен осигурителен доход за страната за посочения период служи при изчисляване размерите на новоотпуснатите пенсии през месец август 2022 г., съгласно чл.70, ал. 3 от Кодекса за социално осигуряване.